Atentatele teroriste de la Bruxelles au ridicat nivelul de alertă în ceea ce priveşte necesitatea consolidării securităţii aeroporturilor, oficialii europeni fiind cei mai preocupaţi în această privinţă.

Securizarea aeroporturilor se realizează prin aplicarea unui plan de măsuri complex, pe mai multe niveluri, şi începe de la delimitarea perimetrului şi interzicerea accesului prin alte zone, decât cele stabilite. Acest aspect se poate realiza prin  întărirea gardurilor cu sârmă lamată concertina şi fir întins.

Dupa evenimentele de la Bruxelles, experţii în domeniu au solicitat măsuri sporite de securitate la intrarea in aeroporturi, propunându-se ca aeroporturile să facă verificarea autovehiculelor  pe măsură ce acestea sosesc prin mai multe filtre de securitate, care să fie amplasate în afara spaţiului aeroportului, începand cu poliţişti care să verifice cetăţenii care vin spre aeroport în timp ce aceştia se află în maşini.

În probabilitatea în care această măsură poate fi implementată, filtrele de securitate ar trebui sa fie construite astfel încat să reprezinte în primul rând o barieră fizică, astfel încât personalul specializat pe control să-şi exercite exclusiv atribuţiunile de verificare şi control al autoturismelor şi pasagerilor.

Pentru eficienţa filtrelor de securitate, sistemele mobile cu sârmă lamata BTO constituie alegerea ideală.